Inteligență cognitivă și emoțională
Fără capacitatea omului de a ordona şi de a organiza realitatea, Universul ar putea fi considerat o aglomerare incoerentă de obiecte şi evenimente
Pe măsură ce lumea se schimbă, este necesar să se schimbe și modul în care învățăm. Metoda Feuerstein ne învaţă procesul gândirii și dezvoltă abilități de învățare într-un mod organizat şi structurat.
Pentru a deveni autonomi și independenți, capabili să ne adaptăm la schimbările rapide ale societății, avem nevoie să ne dezvoltăm procesul de gândire, aptitudinile emoţionale și competențele sociale.
Pe măsură ce lumea se schimbă, este necesar să se schimbe și modul în care învățăm. Metoda Feuerstein ne învaţă procesul gândirii și dezvoltă abilități de învățare într-un mod organizat şi structurat.
Pentru a deveni autonomi și independenți, capabili să ne adaptăm la schimbările rapide ale societății, avem nevoie să ne dezvoltăm procesul de gândire, aptitudinile emoţionale și competențele sociale.
Potrivit cercetărilor lui Feuerstein, inteligența nu este fixă, ci mobilă, și poate fi modificată prin intervenții mediate. Mai bine de 50 de ani, teoriile lui Feuerstein au fost aplicate atât în școli, cât și în clinici la nivel internațional. Mai mult de 80 de state din lume și-au însușit, în programe, aceste tehnici.
Reuven Feuerstein, psihologul născut la Botoșani, a fost singurul care a creat instrumente concrete, (fişe de lucru) în care pentru rezolvarea sarcinilor eşti nevoit să îţi foloseşti mecanismele cognitive şi operaţiile gândirii, cu ajutorul cărora se dezvoltă inteligența.
Reuven Feuerstein, psihologul născut la Botoșani, a fost singurul care a creat instrumente concrete, (fişe de lucru) în care pentru rezolvarea sarcinilor eşti nevoit să îţi foloseşti mecanismele cognitive şi operaţiile gândirii, cu ajutorul cărora se dezvoltă inteligența.
Reuven Feuerstein, psihologul născut la Botoșani, a fost singurul care a creat instrumente concrete, (fişe de lucru) în care pentru rezolvarea sarcinilor eşti nevoit să îţi foloseşti mecanismele cognitive şi operaţiile gândirii, cu ajutorul cărora se dezvoltă inteligența.
Cum funcţionează
Metoda Feuerstein utilizează un stil de predare numit mediere.
În timpul sesiunilor, ca mediator certificat de Institutul Feuerstein din Israel, conduc cursanții prin sarcini cognitive tot mai complexe și lucrez cu aceștia asupra modului de analiză a problemei și a modului de rezolvare a acesteia sistematic.
Natura progresivă a instrumentelor, permite monitorizarea progresului cursantului
Materialele, sunt organizate în 14 instrumente de lucru.
1. Organizarea punctelor
2. Orientarea spațială
3. Comparaţii
4. Percepţia analitică
Fiecare instrument, cuprinde o serie de exerciții structurate de tip hârtie și creion, care treptat cresc nivelurile de dificultate și abstractizare; sunt independente de conținutul fiecărei discipline și țintesc dezvoltarea funcțiilor cognitive, fiind ușor de transferat în toate situațiile educaționale și de zi cu zi.
În timpul sesiunilor, ca mediator certificat de Institutul Feuerstein din Israel, conduc cursanții prin sarcini cognitive tot mai complexe și lucrez cu aceștia asupra modului de analiză a problemei și a modului de rezolvare a acesteia sistematic.
Natura progresivă a instrumentelor, permite monitorizarea progresului cursantului
Materialele, sunt organizate în 14 instrumente de lucru.
1. Organizarea punctelor
2. Orientarea spațială
3. Comparaţii
4. Percepţia analitică
Fiecare instrument, cuprinde o serie de exerciții structurate de tip hârtie și creion, care treptat cresc nivelurile de dificultate și abstractizare; sunt independente de conținutul fiecărei discipline și țintesc dezvoltarea funcțiilor cognitive, fiind ușor de transferat în toate situațiile educaționale și de zi cu zi.
Cui se adrezează?
Elevilor începând cu vârsta de 8 ani, preadolescenţilor, adolescenţilor şi adulţilor.
- Folosirea în mod spontan a unui vocabular precis şi amplu
- Creştera gândirii divergente şi a tendinţei de a găsi răspunsuri alternative
- Diminuarea tendinţei de a ne izola din context
- Creşterea curiozităţii
- Creşterea disponibilităţii de a ajuta şi de a fi ajutaţi
- Diminuarea agresivitatii verbale si fizice
- Corecţia spontană a greşelilor
- Diminuarea numărului de greşeli
- Tendinţa de a apăra puncte de vedere, poziţii, păreri, pe baza unei gândiri logice
- Creşterea disponibilităţii de a ne asuma responsabilităţi
- Dezvoltarea şi crearea unor strategii neobişnuite şi ingenioase pentru rezolvarea problemelor
- Diminuarea nivelului de frustrare şi de frică
- Disponibilitatea majoră de a accepta confruntarea cu sarcini la un nivel de dificultate ridicat
- Creşterea perioadei de timp în ceea ce priveşte atenţia şi concentrarea
- Disponibilitate majoră de a da răspunsuri şi bună gestionare a reacţiilor cauzate de stimuli
- Participarea la activităţi prin formularea intrebărilor şi a expunerii gândurilor personale
- Imbunătăţirea calităţii întrebărilor şi a răspunsurilor în termeni clari, pertinenţi
- Uz spontan şi conştient al funcţiilor şi operaţiilormintale
- Disponbilitatea de a participa în activităţi noi, mai puţin cunoscute
- Reducerea fricii în faţa unui lucru nou şi complex
- Îmbunătăţirea relatiilor inter-personale (mai mare liniste si relaxare)
Cum se desfășoară?
- Întâlnirile se desfăşoară săptămânal, în grupuri de3-6 participanţi.
- Fiecare întâlnire durează 60 minute
Vă aştept cu drag pentru a vă redescoperi potenţialul!
Înscrierile se fac completând formularul sau la adresa de e-mail: contact@nicoletagalis.ro.
Testimoniale
A. Oana – mamă
Edward Morinho